Polacy są jednymi z najbardziej zestresowanych pracowników w Europie. Według niedawnych badań międzynarodowej firmy ADP, co piąty Polak zmaga się ze stresem w pracy codziennie, a ponad 80 procent doświadcza go co najmniej raz w miesiącu. A przecież stres może być przyczyną wielu chorób – od infekcji i bólów głowy po miażdżycę i nowotwory. Jak sobie z nim radzić, by nie dopadał nas w każdy weekend? SPA, codzienna gimnastyka, a nawet świece zapachowe – to wszystko może sprawić, że znów złapiemy pewny i spokojny grunt pod nogami.

Gdzie ukoić nerwy? Hotel SPA blisko Warszawy

Niezawodnym sposobem na wyciszenie się i nabranie dystansu do codziennych problemów jest weekendowa wizyta w SPA. W całym kraju powstaje coraz więcej miejsc oferujących zabiegi pielęgnacyjne, które odstresowują zarówno nasze ciało, jak i duszę. Jedną z najciekawszych propozycji dla mieszkańców centralnej Polski jest hotel Podklasztorze. Zamiast bowiem wpisywać w wyszukiwarkę hasło “hotel SPA Łódź”, można od razu udać się do Sulejowa. Blisko tutaj i z Łodzi, i z Warszawy.

Hotel Podklasztorze oferuje gościom wyjątkową, niezwykle nowoczesną strefę SPA. Można się w niej zrelaksować nie tylko w basenie z hydromasażem czy jacuzzi, ale także w kompleksie saun z grotą śnieżną albo grocie solnej. To atrakcje skierowane zarówno do osób szukających wyciszenia w samotności, jak i do par. Dzięki kompleksowym zabiegom łatwiej będzie odzyskać równowagę. A wszystko to w wyjątkowym otoczeniu murów średniowiecznego opactwa cystersów, w których jest zlokalizowany hotel.

Ćwiczenia i pożądane hormony

Z nerwami można jednak walczyć nie tylko w czasie wypoczynku. Sposobem na stres może być również aktywność fizyczna. W oderwaniu się od nerwowych chwil pomogą nawet półgodzinne spacery – ważne, by często i regularnie je powtarzać. Fizyczny wysiłek zmniejszy poziom hormonu stresu, jednocześnie skłaniając organizm do wydzielania endorfin. A to tak zwane “hormony szczęścia”, które z pewnością pozwolą zniwelować stres.

Zbawienny okaże się każdy rodzaj aktywności fizycznej – byle nie wiązał się z dodatkową frustracją. Specjaliści polecają jednak również zestawy ćwiczeń dedykowane osobom zmagającym się ze stresem. Wśród nich znajduje się między innymi gimnastyka izometryczna, która polega na specyficznym napinaniu mięśni. Pomocne będą również ćwiczenia aerobowe, ale też bieganie, pływanie czy taniec. Ważne, by wysiłek był dość intensywny i regularnie powtarzany.

Inne sposoby walki ze stresem

Sposobów na codzienne wyciszenie się i ukojenie nerwów jest jednak zdecydowanie więcej. Do najpopularniejszych należą:

  • napary z ziół: pomagają ludziom od wieków, będą przydatne również wszystkim zestresowanym; szczególnie dobrze uspokaja melisa, lawenda i waleriana;
  • muzyka klasyczna: muzyka nie tylko łagodzi obyczaje, ale też koi nerwy; nawet jeśli jesteś fanem mocnych rockowych brzmień czy muzyki elektronicznej, w walce ze stresem mogą Ci pomóc utwory Bacha czy Beethovena – już kilka minut słuchania powinno korzystnie wpłynąć na układ nerwowy;
  • świece zapachowe: zapachy mają duży wpływ na człowieka, z czego nie każdy zdaje sobie sprawę; łatwiej będzie się zrelaksować przy świecach o zapachu pomarańczy czy kawy z kardamonem.
Kategorie: Bez kategorii

Powiązane Posty

Bez kategorii

Salon fryzjerski i salon kosmetyczny w jednym miejscu – jak zaaranżować takie wnętrze?

Wiele osób decyduje się połączyć w jednym lokalu salon fryzjerski z salonem kosmetycznym. Aranżacja takiego miejsca jest jednak niezwykle ciężka. Aby pomieszczenie było funkcjonalne, a zarazem jego wystrój zachęcał do ponownych odwiedzin, należy dokładnie przemyśleć Czytaj więcej…